Google începe să vă servească reclame agresive în Google Maps pe mobil
Foarte mulți dintre noi folosesc Google Maps pentru a ajunge din punctul A în punctul B, dar introducerea unui număr semnificativ de reclame in-app s-ar putea să vă frustreze atât de mult încât să renunțați.
Din multe puncte de vedere, Google Maps este un serviciu foarte performant de navigație care, deși aproape de fiecare dată funcționează online, este unealta pe care ne-am obișnuit să o folosim în mod regulat. În definitiv, funcționează la fel de bine dacă vrei să mergi pe jos sau cu autobuzul, iar în cazul în care apelezi la mașina personală, reprezentarea grafică a nivelului de trafic din anumite zone vă ajută să evitați străzile cu probleme pentru a ajunge la timp acasă sau la birou.
Google Maps mai are un avantaj important prin faptul că este gratuit. Din păcate, această gratuitate este relativă, iar Google nu va ieși niciodată în pierdere în momentul în care vă face o favoare. Gigantul din Mountain View face bani din reclame și se pare că deși ne-am obișnuit să vedem reclame doar în motorul de căutare, aceleași forme de monetizare își vor face simțită prezența și în aplicația Maps pe mobil.
După ce în urmă cu aproximativ o săptămână detaliam modul în care vor fi introduse reclame în căutările de imagini pe Google, se pare că și pe Maps vom fi nevoiți să tolerăm promovarea unor locații contra cost.
Reclame pe Google Maps vor fi introduse prin intermediul unor pin-uri promovate. Acestea reprezintă afaceri locale ale căror proprietari au plătit anumite sume de bani pentru a apărea pe hartă într-un mod similar cu cel reprodus în imaginea de mai sus. În acel caz particular, Walgreens a plătit pentru ca în momentul în care vă plimbați pe hartă să vedeți un pin mov deasupra logoului companiei. Printr-un tap pe el, veți vedea promoții active la locația respectivă și puteți chiar să aveți acces la diverse cupoane de reduceri.
Aceasta nu este neapărat o problemă. Mai frustrant va fi că în momentul în care căutați pe Google Maps o cafenea sau un restaurant, primele rezultate pe care veți da click din inerție vor fi de asemenea plătite. Astfel, riscați să ajungeți la o locație cu servicii îndoielnice, dar un buget semnificativ de promovare, în loc să vizitați o cafenea care a ajuns populară prin prisma numărul foarte mare de internauți care îi calcă pragul.